Bel ons: 0800-8478820   Login

Migratie naar Exchange Online

Begin 2020 vervangt Virtual Computing de Hosted Exchange mailomgeving voor de Exchange Online diensten van Microsoft. Op deze pagina vind u een overzicht van de meest gestelde vragen alsmede een aantal handleidingen voor het instellen van uw Desktop en Smartphone.

Heb je een vraag of ervaar je problemen inzake je e-mailaccounts? Neem contact op met helpdesk van Virtual Computing. Dagelijks bereikbaar via onderstaande informatie.

E-mail: support@virtualcomputing.nl
Telefoonnummer: 013 711 0324 (op werkdagen van 08:00u tot 17:00u).

Handleidingen

Veel gestelde vragen

Uitvouwen

Wat betekent dit voor mijn bedrijf?
Virtual Computing zal zorg dragen voor het omzetten en verhuizen van uw e-mail, dit gebeurt met de hoogste zorg en zonder overlast. Voor uw bedrijf verandert er niets, samen met één van onze medewerkers logt u eenmalig opnieuw in waarna alle diensten via het nieuwe platform verder draaien.

Wat moet ik zelf doen?
Niets, Virtual Computing verzorgt de hele migratie van het oude naar het nieuwe platform. Wanneer deze gereed is, nemen wij contact met u op voor het overzetten. Wij vragen slechts 5 minuten van uw tijd per e-mailadres. Vanzelfsprekend stemmen wij dit moment graag met u af.

Wat ga ik nu betalen?
De tarieven die u op dit moment betaald blijven gehandhaafd. Virtual Computing verzorgt hiervoor onbeperkte support, back-ups en onderhoud aan de Microsoft Online omgeving.

Waar staat mijn data?

Uw data wordt opgeslagen binnen de Cloud van Microsoft, deze datacenters bevinden zich binnen Europa en voldoen aan de ISO 27001 en AVG regelgeving. Virtual Computing is tevens ISO 27001, ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Back-ups en overige data wordt bewaard in onze veilige datacenters in Den Bosch en Eindhoven.

Hoe verloopt de ondersteuning?
Wij vinden persoonlijk contact erg belangrijk. Samen met ons support-team staan wij daarom voor u klaar, of het nu gaat om een vraag of probleem. U kunt kosteloos gebruik maken van onze support via telefoon, e-mail of WhatsApp. Voor spoedeisende zaken zijn wij zelfs 24/7/365 bereikbaar.

Ik heb weinig kennis van deze materie, kan iemand mij helpen?
In overleg met de klant kunnen we er samen voor kiezen om de migratie op afstand te begeleiden maar indien gewenst kan een medewerker u ook op locatie assisteren, wij bespreken uw wensen hiervoor graag.

Hoe stel ik zelf mijn telefoon in?
Bij aanvang van de migratie ontvangt u van Virtual Computing een aantal handleidingen en video’s waarmee u zelf uw e-mail op computer, laptop, tablet en/of telefoon opnieuw in kunt stellen. Onze ervaring leert dat iemand met basiskennis van Microsoft WORD dit zelfstandig kan. Vanzelfsprekend assisteren wij u hiermee graag.

Kan ik mijn e-mail nu ook op mijn telefoon instellen?
Ja, binnen het Microsoft Online platform kennen we geen uitgeklede e-mailaccounts meer, tegen dezelfde voorwaarden kunt u dus alle e-mailaccounts koppelen op telefoon, tablet en of computer.

× Hoe kunnen we je helpen?